London Fruit&Herb

  1. aastatel võttis John Sumner Birminghamis üle oma pere toidupoed. Soovides tuua turule eritoodet, pöördus ta idee ammutamiseks oma õe õe Mary Augusta poole. Mary, kes oli vavelnud seedehäirete käes, oli hiljuti proovinud leheosakestega valmistanud teed, mis leevendas tema valusid.

Sel perioodil valmistati teesid tervetest lehtedest, mitte lehe fragmentidest. Suured lehed sisaldavad aga rohkesti tanniini, mis põhjustab seedehäireid, leheservades on aga tanniini tase väiksem. Seega kui valmistada teed lehe fragmentidest, oleks tee mõju inimesele vastupidiselt rahustav.

John pani uuele teele nimeks Typhoo Tips (varases pakendis kirjutati ekslikult „Tipps”), Typhoo tähendas hiina keeles „arst” ja Tips, viidates kasutatud teelehtede näpunäidetele.  See oli ka esimene tee, mis müüdi pakendatud, mis tegi selle mugavaks. Arstid soovitasid teed kõhuhädade korral. Peagi müüs John toidupoodides ja apteekides Typhoot. 1909. aastal leidis John Tseilonist agentuuri oma tee müümiseks.

Esimese maailmasõja ajal teatas Suurbritannia valitsus, et annab ratsiooni. Populaarsuse ja kliendilojaalsuse saavutanud Typhoo oli ratsioonis osalemiseks liiga haruldane. Kliendid taotlesid aga Typhoo normeerimist ja 4000 meditsiinitöötajat allkirjastasid apellatsiooni. John lisas juba Typhoo pakenditesse teekaardid, millel olid mitmesuguste teemade pildid ja teave Typhoo tee eeliste kohta.

  1. aastatel Typhoo laienes.Tseiloni tootja ei vastanud aga enam Typhoo kvaliteedikontrolli nõuetele. 1933. aastal lõpetas Typhoo Tseiloni agentuuriga lepingu ja palkas Carson & Co tootmist üle võtma.  John Sumner suri 1934. aastal ja tema pojast JR High Sumnerist sai ettevõtte esimees.

Tee normeerimine algas uuesti II maailmasõja algusega ja pommitamine peaaegu hävitas Typhoo tehased. Erakorraline teepartii segati hr Brooke Bondi Ltd. ja Lyons Ltd. tehastes. Typhoo töötajad tegid palju tööd tehaste parandamiseks, et tootmine saaks edasi toimuda. Piiratud kogus Typhoo teed oli saadaval 1941. aasta juunis. Pärast sõda ja normeerimist oli tehased täielikult remonditud ja Typhoo hakkas taas oma kaubamärki reklaamima. Enne sõda Typhoo pakkidesse sisestatud pildikaardid osutusid väga populaarseks, nii et need võeti ka uuesti kasutusele.

  1. aastate keskel eksportis Typhoo 40 riiki ja pakkis aastas 80 miljonit naela teed. JR Sumner, kes oli 80-aastane, läks pensionile ja tegevdirektor HC Kelley sai esimeheks.

Lähiaastatel läbis Typhoo kolm olulist muudatust.

1968 – Typhoo ühines Schweppes’i vana toidudivisjoniga, moodustades Typhoo Schweppes

1969 – Cadbury liitus ettevõtetega, moodustades Cadbury Schweppes Typhoo

1986 – Premier Brands ostis juhtkonna väljaostul Typhoo

Pärast seda, kui Premier Brands omandas Typhoo omandiõiguse, ostis ta Šoti teeettevõtte Melrose’s, Glengettie Tea Company, Ridgways, Jersey Trading Corporation SrL ja London Herb & Spice. Need ostud tehti ettevõtte teeäri suurendamiseks ja märkimisväärse kasumi saamiseks. Arendati uusi tooteid nagu Typhoo One Cup ja Typhoo Q Tea instant.

Sel aastal tõi Typhoo esimese teebrändina Ühendkuningriigi turule rohelise tee segu. 2005. aastal vahetas Typhoo taas omanikku, kui India tippteetootjate hulka kuuluv Appejay Surrendra Group omandas Typhoo ja muud kaubamärgid. Läbi paljude muudatuste on Typhoo pidevalt pakkunud samu kvaliteetseid tooteid, mida tarbijad on tundnud ja naudivad. Täna müüb Typhoo aastas 23 miljonit pakki.

Typhoo on oma tarnijatega alati olnud tihedas suhetes, reisides mööda maailma, et leida parimaid teesid, hinnates kuivatusseadmeid ja katsetades pakkematerjale. 1992. aastal käivitas Typhoo ettevõttesiseste tarnijate jälgimiseks kvaliteedi tagamise programmi. Typhoo kontrollib põldude ja tehaste kvaliteeti, töötajate töötingimusi, ohutuse ja tervishoiu küsimusi, toodete kvaliteeti ja palju muud. Programmi eesmärk on säilitada ja pidevalt täiustada standardeid.

Typhoo on kaubamärk, mida saab usaldada, nõudes kvaliteeti kõigis teeäri aspektides.