Lorenz

Lorenz-Snackworldi ametlik ajalugu algas 1889. aastal, kui Hermann Bahlsen võttis üle Fabrikgeschäft Engl. Koogid ja küpsised Hannoveris asuvalt H. Schmucklerilt. Ta nimetas ettevõtte ümber Hannoversche Cakesfabrik H. Bahlseniks ja tootmist alustati, kui ettevõttes töötas kümme inimest.
1905. aastal tutvustas ettevõte Euroopa esimest pakenditoodangut Euroopas. Bahlsen suri 1919. aastal, kuid tema pärand jätkus, kuna pojad Hans, Werner ja Klaus Bahlsen liitusid juhatusega ning asusid Esimese maailmasõja tagajärjel kannatanud ettevõtet ümber korraldama ja kaasajastama.
Pärast 1935. aasta reisi Ameerikasse tõi Klaus Bahlsen Pretzel Sticksi tootmisliin, kuid alles 1951. aastal tutvustas ettevõte Euroopa esimest automaatset Crisp masinat. Kuna Ameerika sõdurite kohalolek Teise maailmasõja järgses Saksamaal tekitas nõudluse, asutas Heinz Flessner Saksamaal esimese kartulikrõpsuettevõtte.
1960. aastate alguses avati müügiesindused Prantsusmaal ja Itaalias ning teine Austrias. Aktsiaid osteti ka Hamburgi ettevõttes Bahlsen William Liebelt.
1964. aastal ostis Hermann Bahlsen Keksfabrik KG Flessner KG aktsiaid ja hakkas oma Bahlseni kaubamärgi all turustama Flessner Potato Crisps tooteid.
1968. aastal hakati Saksamaal Neunburg vorm Waldis tootma Euroopa moodsaimat kartulikrõpse. Teine suurem tehas lisati 1971. aastal Hankensbüttelisse, kui nõudlus kasvas.
1985. aastal ostis Bahlsen ülejäänud Flessneri aktsiad, et saada Saksamaa suurimaks Crissi ettevõtteks.
1990ndatel laieneti Euroopa ida- ja kaguosasse. 1992. aastal omandas ettevõte Poola suupistefirma Unimarex. ‘Suupistete’ jaoks loodi uus kaubamärk Bahlsen Picanterie. Samuti ostis ettevõte välja Lajkonik Snacks SA
. 1999. aastal sai ettevõttest Lorenz Bahlsen Snack Group. Selle peakorter loodi Saksamaal Neu-Isenburgis.
2003. aastal käivitas Lorenz-Snackworld Saltlettsi, mis on kogu Pretzeli sarja brändid. Valikusse lisati täiendavaid tooteid. 2005. aastal jätkas ettevõte laienemist Ida-Euroopasse, omandades Horvaatia ettevõtte Karolina.
Poolas Stanowicesse rajati täiendav tehas ja ettevõte omandas Intersnacki Chs ja Biesiadne kaubamärkide tootja ja turustaja Polsnacki. Samal ajal müüs ettevõte oma Prantsuse tegevuse Intersnackile. Venemaal Peterburis loodi turunduskontor.
Täna töötab ettevõttes üle 3000 töötaja ja käive ületab poole miljardi euro suuruse summa aastas. Tootmisettevõtteid on seitse ning ettevõtte peamiste kaubamärkide hulka kuuluvad: Crunchips, Crunchips Stackers, Chipsletten, Saltletts, Snack Hits, NicNac’s, Curly, Pomsticks, Monster Munch, Naturals, Peppies, Snack Specialties, Tacitos, Nuts & Fruits ja Party Clubs.